hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| ساخت مرکز عرضه دام زنده برای نخستین بار در استان البرز

البرز| ساخت مرکز عرضه دام زنده برای نخستین بار در استان البرز


در دوازدهمین جلسه شورای معاونين که در سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج برگزار شد عباس وحیدی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج به ارائه گزارش عملکرد مبسوط این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح استان البرز، مقرر شد این سازمان باهدف پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست شهری و انجام نظارت‌های بهداشتی ذبح دام، زمینی به مساحت حدود 5000 مترمربع در منطقه حصار کرج، جهت عرضه متمرکز دام زنده احداث کند که عملیات احداث آن نیز آغازشده است و همچنین مرکز دیگری در این خصوص، در هسته مرکزی شهر، واقع در موسسه علوم تحقیقات دامی، طی تفاهم‌نامه‌ای در دست اجرا است.

به گزارش رویداد امروز، او در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، رقمی بالغ‌بر 85 درصد بودجه مصوب سازمان جذب درآمد صورت گرفته است که در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج موفق به کسب رتبه دوم درآمدی از میان 11 سازمان وابسته به شهرداری کرج، شد. وحیدی با اشاره به تأکیدات شهردار کرج مبنی بر ایجاد کدهای درآمدی پایدار تصریح کرد: در این خصوص، ایجاد ردیف درآمدی جدید با انعقاد قرارداد و اجرای طرح یکپارچه‌سازی دستگاه‌های کارت‌خوان و توزین جهت ایجاد درآمد پایدار در کلیه بازار روزهای تحت پوشش اجرایی گردید که از محل تراکنش‌های حاصله درآمد قابل‌توجهی حاصل‌شده است. رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج گفت: با همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله سازمان صنعت معدن و تجارت استان، محیط‌زیست و اتحادیه‌های مربوطه، پس از شناسایی صنوف آلاینده و مزاحم ساماندهی و انتقال این صنوف به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان البرز در دستور کار قرار می‌گیرد که در این راستا؛ می‌توان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرک‌های صنعتی استان بهره لازم را برد.

او در ادامه سخنان خود به مزایای اجرایی شدن این طرح اشاره و تصریح کرد: ازجمله ویژگی‌های این طرح از یک‌سو می‌توان به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش مصرف سوخت و انرژی، خودداری از اتلاف وقت مردم و از سوی دیگر به استفاده از تجارب صاحبان صنوف، ارتقاء دانش آن‌ها، متمرکز کردن خدمات اشاره کرد. همچنین در این جلسه علی کمالی زاده شهردار کرج ضمن تأکید بر رسیدگی به نیازهای محلات کم برخوردار شهر تصریح کرد: باید اولویت‌های ساکنان این مناطق را شناسایی کنیم تا در راستای ارائه خدماتی که باعث جلب رضایت آنان می‌شود گام برداریم. او با اشاره به احداث بازار روز در مناطقی که فاقد بازار روز هستند، اظهار داشت: بازارهاي روز حلقه اتصال مستقيم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هستند كه با تعديل قیمت‌ها فرصت مناسبي را براي خريد مردم فراهم می‌آورند كه امید است، این امر با توجه به نگاه مجموعه مدیریت شهری مبنی بر احداث بازار روز در مناطق فاقد بازار و مراجعات شهروندان مبنی بر این مهم، در این منطقه از شهرداری کرج اجرایی شود. شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش به لزوم ایجاد کدهای درآمدی پایدار اشاره کرد و افزود: یکی از مقوله‌های حائز اهمیت در نیل به توسعه پایدار شهری، درآمدهای پایدار است که نقش بسیار تأثیرگذار و تأثیرپذیری در برنامه‌ریزی شهری را داراست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد